dimecres, 25 de febrer del 2015

Participació ciutadana a través de hashtags i whatssap: les campanyes impulsades pel PP de Peníscola i el PSPV de Vinaròs

Els nous aires de la política han dut a que aquests comicis que afrontem estiguen dominats per dues paraules: "participació ciutadana" i que les xarxes socials siguen el canal idoni per a que els partits entaulen una comunicació bidireccional (en principi) amb els seus afiliats, simpatitzants i votants. Hem vist com en el transcurs dels darrers anys, gairebé la majoria dels grups -i candidats- compten amb els seus perfils a Facebook i Twitter, espais a Youtube, el blog i la pàgina web.

En aquesta línia s'hi troben dues iniciatives que han anunciat aquesta setmana dues agrupacions de la comarca: els populars peniscolans i els socialistes vinarossencs. Dos lemes i dues estratègies de gestió social per assolir els mateixos objectius: connectar amb uns vots cada volta més líquids i exigents, i de passada, en el cas dels dos grans partits tradicionals, oferir una imatge de modernitat i dinamisme cap unes franges d'edat que tal com assenyalen les repetides enquestes (cap local, és cert), consideren un ventall més ample de sigles que els seus majors.

#TuOpiniónCuenta
Aquest és el hashtag escollit, en castellà, pel Partit Popular de Peníscola. L'agrupació que dirigeix l'alcalde i alcaldable Andrés Martínez es proposa "una campanya de recollida de propostes i suggeriments" a través d'aquesta etiquetam així com a la web i a un correu electrònic (info@pppeniscola.es). Està adreçada a les bases, com indiquen a la seua nota de premsa, per tal de conéixer "opinions i peticions" d'afiliats i simpatitzants. La iniciativa és la continuació d'aquella #OpenPPCS impulsada des del PP provincial.

El PP de Peñíscola contará con los afiliados y simpatizantes para la confección del programa electoral

#TempsDeRenovació
Quinze quilòmetres al nord, Guillem Alsina és la tria del PSPV per recuperar la Casa de la Vila. El vinarossenc té preparada una campanya que combina tant l'1.0, un carteig amb un escrit de motivacions que rebren sis mil llars, com el 2.0. El mòbil, però, treu el protagonisme a l'ordinador i el Whatsapp ocupa un lloc preponderant: a través d'un número telefònic, s'anima a enviar "comentaris, propostes i/o denúncies a l'Oficina del Candidat", si bé també s'han afegit: facebook, twitter del candidat, una adreça de correu i els horaris de la seu. Com apunta la preceptiva nota de premsa, aquest és "un telèfon operatiu les 24 hores, on es podrà contactar a través de whatsap, telegram o line i que després de les eleccions municipals es mantindrà com a via de comunicació entre els regidors i regidores socialistes a l'ajuntament de Vinaròs i la ciutadania".

abfeb-capsalera-eleccions-feb15.jpg

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada